اخبار

اخبار

اخبار

اخبار

همکاری با موسسه بین‌المللی یاسا/ عضویت در 25 موسسه

رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران خبر داد
رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران گفت: طی نشستی که با مدیریت موسسه بین‌المللی یاسا در وین داشته‌ایم همکاری خود را با این موسسه آغاز کرده و عضو 25 موسسه بین‌المللی یاسا خواهیم شد.
نصرت‌الله ضرغام رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران در گفتگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: طی نشستی که با مدیریت یاسا در وین داشته‌ایم همکاری خود را با موسسه بین‌المللی یاسا آغاز کرده‌ایم و زمینه‌های همکاری را مشخص کرده‌ایم که در رابطه با آب، انرژی و محیط زیست، ریسک، گرمایش زمین، تغییر اقلیم کار مشترک تحقیقاتی انجام بدهیم.

وی در ادامه افزود: در سال جاری تعدادی از رؤسای بخش‌های تحقیقاتی به ایران آمده و برای دانشجویان دوره دکترا کارگاه‌های آموزشی برگزار می‌کنند و بحث‌های به عمل آمده از آن 5 پروژه تحقیقاتی خواهد بود که اجرا می‌شود.

ضرغام خاطرنشان کرد: ضمن اینکه ما در پروسه‌ی عضویت یاسا هستیم و عضو 25 موسسه بین‌المللی یاسا خواهیم شد. یاسا یک موسسه بین‌المللی و تحقیقاتی است که زمان جنگ سرد بین شوروی سابق و آمریکا ایجاد شده و در زمینه‌هایی مانند گرمایش زمین و تغییر اقلیم کارهای تحقیقاتی انجام می‌دهند.

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران با اشاره به عضویت در موسسه بین‌المللی یاسا تصریح کرد: موسسه بین‌المللی یاسا 25 عضو دارد که تاکنون 24 کشور عضو آن شده‌ است. ایران، عربستان، قطر، ترکیه متقاضی بوده و تقاضای آنها پذیرفته شده و پروسه عضویت آنها طی خواهد شد.

ضرغام تاکید کرد: در گذشته تفاهم‌نامه همکاری را امضا کرده‌ایم و اگر عضو موسسه بین‌المللی یاسا شویم از توان و ظرفیت‌های ملی این 24 کشور می‌توانیم استفاده کنیم همانطور که محققین و اساتید و دانشمندان به تحقیقات در حوزه‌های کشور کمک می‌کنند و در پروژه‌های تحقیقاتی مشارکت خواهند داشت.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.