اخبار

اخبار

اخبار

اخبار

اساتید وابسته خارج از کشور مورد حمایت قرار می‌گیرند

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران:
رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی گفت: دانشگاه‌هایی که مراکز علمی دارند بخشی از هزینه‌های این اساتید وابسته خارج از کشور را پرداخت می‌کنند.
نصرت الله ضرغام رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران در گفتگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: دانشگاه‌هایی که مراکز علمی دارند و بخواهند از خارج استاد وابسته داشته باشند بخشی از هزینه‌های این استاد وابسته را پرداخت و تامین می‌کنیم. 

وی در ادامه افزود: این اساتید اگر طی یکی دو ماه با مراکز علمی ارتباط داشته باشند بخشی از هزینه‌های آن‌ها پرداخت می‌شود.

ضرغام تاکید کرد: همچنین اساتیدی که در زمینه کودکان به ویژه استعداد‌یابی، پرورش استعداد و به کارگیری استعدادهای برجسته کارهای پژوهشی انجام می‌دهند به آن‌ها کمک مالی کرده تا تحقیقات خود را انجام دهند. 

وی تصریح کرد: این کار بسیار با ارزش و زیر بنایی در زمینه شناسایی استعدادها و پرورش استعدادهای کودکان در حقیقت سازندگان آینده است.

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران عنوان کرد: کودکان سرمایه اصلی کشور هستند و ارزش آن‌ها قابل مقایسه با سرمایه‌های کشور ما مثل نفت نیست باید کار پژوهشی و تحقیقاتی انجام بدهیم تا بتوانیم زمینه‌های رشد آن‌ها را در همه جهت فراهم کنیم تا بتوانند در ابعاد مختلف در مملکت تاثیر گذار باشند. 

وی در پایان بیان کرد: باید از لحاظ روحی، جسمی و سلامت روان بر کودکان کارهای تحقیقاتی انجام بدهیم که به تنهایی از عهده‌ی آن  بر نمی‌آییم به همین علت با رئیس سازمان صدا و سیما ملاقاتی داشته‌ایم و قول همه گونه همکاری در این زمینه را داده‌اند. 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.